KMG Maskinservice hanterar support för Wagners proffs-sortiment.
Kontakta oss på:
Tel: 08-98 20 20
Gäller det Wagners DIY sortimentet, vänligen kontakta Orkla direkt:
Tel: 036-36 37 63 00
E-post: info@orkla.se
KMG Maskinservice hanterar support för Wagners proffs-sortiment.
Kontakta oss på:
Tel: 08-98 20 20
Gäller det Wagners DIY sortimentet, vänligen kontakta Orkla direkt:
Tel: 036-36 37 63 00
E-post: info@orkla.se
Här kan du som är återförsäljare av Wagners färg- och spackelsprutor hantera reklamationsärenden. Välj den spruta ärendet gäller på rullningslisten nedan.
OBS! Innan du reklamerar sprutan är det viktigt att du kontrollerar att det är en reklamation som täcks av garantin.
Exempel på fel som inte täcks av garantin:
När du har reklamerat produkten kommer du att få en mejlbekräftelse till den angivna e-postadressen med information om hur du går vidare med reklamationen.
Såhär fyller du i reklamationen
Behöver du, eller din kund hjälp med lagerhållning av maskiner när de inte används?
Vi har mångårig erfarenhet av detta.
Varje maskin som kommer in får en enklare genomgång och servas enligt överenskommelse.Innan maskinen skickas ut på nya uppdrag provkör vi den för att säkerställa att den går perfekt.
I nära kommunikation med dig och kunden hjälper vi till att hålla koll på kostnader, användande och på vilka uppdrag vilken maskin befinner sig.
Med ett förebyggande underhåll och ett bra skött eget underhåll säkerställer vi tillsammans att maskinen fungerar varje gång den behövs. Vi finns lokalt i Stockholm, Helsingborg och Göteborg, och kan dessutom, via vår logistikpartner, kan vi hjälpa dig i hela landet.
Skulle din eller din kunds färgspruta gå sönder har vi kunnandet och reservdelarna som behövs för att snabbt få den att fungera perfekt igen.
VI har oftast alla reservdelar på lager och hjälper dig gärna med det du behöver om du har en egen serviceorganisation.
Här hittar du instruktionsböcker till dina maskiner. Många av dem finns dessutom på flera olika språk.
Klicka på ditt varumärke och välj sedan din modell för att ladda ner instruktionsboken i pdf-format.
För att snabbt kunna ge dig service och minimera avbrott i din verksamhet, har vi de flesta reservdelar och tillbehör till våra maskiner och färgsprutor i vårt eget lager.
Klicka på det varumärke du behöver delar till och välj din maskin.
Du kan också ringa direkt till vårt lager och få personlig service.
Stockholm Tel: 08 – 98 20 20
Helsingborg Tel: 042 – 28 44 00
För att kunna ge dig bästa möjliga service måste vi veta var din maskin befinner sig. Har du flyttat den, så kan du rapportera det genom att fylla i nedanstående formulär.
Vi kan också hjälpa dig att flytta din maskin mellan två platser. Länken till bokningen hittar du här.
Har du frågor är du alltid välkommen att ringa oss på
Tel: 08-98 36 30
När dina maskiner inte är i bruk kan vi KMG förvara dem åt dig. Vi ser till att de blir servade och rekonditionerade, så de är i perfekt skick när det är dags att använda dom igen.
Vi märker upp maskinen i vårt system så att du kan se exakt var den befinner sig när du loggar in på din sida hos oss.
När du behöver din maskin meddelar du oss, så provkör vi den och gör den klart för upphämtning, utleverans eller frakt till den plats du önskar.
Behöver du hjälp med din maskin? Ring och prata med någon av våra kunniga tekniker, så hjälper vi dig!
Tänk på att ha maskinens serienummer till hands då det hjälper oss att hitta maskinen i vårat system.
Stockholm: 08-98 20 20
Helsingborg: 042- 28-44 00
Fagersta: 022-31 22 22
Genom att kontrollera vissa saker på din färgspruta innan du felanmäler den till oss kan du lösa problemet själv, och på så sätt undvika servicekostnader.
För en mer utförlig felsökning rekommenderar vi att du tittar i Instruktionsboken för din spruta eller ringer oss.
Börja med att klicka på nedanstående punkter:
Min färgspruta:
Kontrollera först att:
Eventuellt kan Färgsprutan ha drabbats av ett internt läckage. Kontakta då oss så hjälper vi dig att byta packningarna i färgsprutan. Kom ihåg att noggrant rengöra sprutan efter varje användning så förlänger du livslängden på maskinen.
Kvarstår problemet?
Hör av dig till oss så hjälper vi dig.
Tel: 08-98 20 20
Tänk på att ha maskinens serienummer till hands då det hjälper oss att hitta maskinen i vårt system.
Kontrollera först att:
För att förhindra att din färgspruta rostar vid längre stillestånd är det bra att konservera den. Först gör du rent den ordentligt, sedan tar du en hink med vatten och spolarvätska och kör igenom maskinen. Wagner har även konserveringsvätska att köpa.
Kvarstår problemet?
Hör av dig till oss så hjälper vi dig.
Tel: 08-98 20 20
Tänk på att ha maskinens serienummer till hands då det hjälper oss att hitta maskinen i vårt system.
Kontrollera först att:
För att undvika att skräp sugs upp i färgsprutan är det viktigt att grovsilen alltid sitter på sugröret när du målar.
Kvarstår problemet?
Hör av dig till oss så hjälper vi dig.
Tel: 08-98 20 20
Tänk på att ha maskinens serienummer till hands då det hjälper oss att hitta maskinen i vårt system.
Kontrollera först att:
En igensatt sugsil eller stopp i sugröret kan visa sig som att maskinen inte orkar hålla trycket, när det egentligen handlar om att den inte kan suga upp färgen ordentligt.
Tänk på att lyssna på hur maskinen låter och att den går med jämna slag när den används.
Kvarstår problemet?
Hör av dig till oss så hjälper vi dig.
Tel: 08-98 20 20
Tänk på att ha maskinens serienummer till hands då det hjälper oss att hitta maskinen i vårt system.
Genom att kontrollera vissa saker på din städmaskin innan du felanmäler, kan du ofta lösa problemet själv och undvika onödiga servicekostnader.
Kontrollera att:
Kontrollera att:
OBS! Ränder på golvet kan även bero på problem med doseringen.
Kontrollera att:
Kontrollera att:
Hör av dig, så hjälper vi dig.
Tel: 08-98 20 20