Utbildningar

För att din verksamhet ska fungera så effektivt som möjligt är det viktigt att använda rätt maskin på rätt sätt. Därför har vi tagit fram ett antal utbildningar som säkerställer att du och din personal vet exakt vad som gäller för varje maskin, både vad gäller körteknik och maskinskötsel. Allt för att du ska kunna planera verksamheten optimalt och undvika onödiga kostnader.

Utbildning i maskinskötsel

Här utbildar vi din personal i hur de bäst sköter om maskinen för att den ska hålla länge och gå felfritt.

Utbildning i körteknik

Rätt körteknik är viktigt för att städresultatet ska bli bra och för att undvika skador på maskinen. Men det är också viktigt för att din personal ska må bra. Med rätt teknik bli man mindre trött i rygg och axlar, och minimerar risken för kroppsskador.

Utbildning i Fleet Management

Här ger vi dig en kurs i hur vårt digitala Fleet Management-verktyg fungerar, så att du kan få perfekt överblick över allt som rör din maskinpark.

Garantihantering TASKI och Wetrok

KMG Maskinservice är Sveriges enda auktoriserade service- och garantiverkstad för TASKI och Wetrock städmaskiner.

Vårt garantiåtagande

KMG Maskinservice är garantiansvariga för TASKI och Wetrok städmaskiner, samt Wagners färgsprutor (proffssortimentet). Du kan känna dig trygg i att du har en pålitlig och engagerad partner som alltid finns där för dig. Oavsett om det handlar om mindre detaljer eller mer omfattande ärenden hjälper vi dig med rätt lösning och hanterar garantier direkt medmaskintillverkaren.  

Vårt hållbarhetsfokus

Vi ser inte bara till att dina maskiner alltid fungerar problemfritt vi strävar också efter att göra det på ett sätt som är bra för både miljön och samhället. Hållbarhet är en viktig del av vår verksamhet, och vi arbetar ständigt för att minska vår påverkan genom smarta lösningar och ansvarsfulla metoder. 

Varierande garantivillkor

Varje maskinmodell omfattas av sina egna specifika garantier. Vi strävar alltid efter att hålla dig informerad och vägleda dig genom de specifika garantivillkoren som gäller för din maskin, så att du har full klarhet och förståelse för vad som omfattas. 

För mer detaljerade garantivillkor, se respektive leverantörs officiella garantidokument.

Tveka inte att kontakta oss om du har frågor eller behöver hjälp med garantihantering för dina Taski och Wetrok städmaskiner, eller Wagner färgsprutor. Vi ser till att dina garantibehov hanteras professionellt och smidigt.

Service

För att din verksamhet ska fungera som den ska, måste dina maskiner fungera som de ska. Och för att de ska göra det behöver de tas om hand. Regelbunden service och inte minst förebyggande service gör att större problem och haverier ofta kan förhindras. Det sparar inte bara tid och pengar, utan är dessutom bra ur ett hållbarhetsperspektiv.

Vi är experter på din maskin

Vi är auktoriserade servicetekniker för just din städmaskin och kan erbjuda skräddarsydda serviceupplägg för just dina behov, oavsett var i landet du har din verksamhet.

Serviceupplägg

Utifrån din maskinpark och dina specifika behov skapar vi ett personligt serviceupplägg för dig och din verksamhet. Du godkänner att vi lägger in dina uppgifter i vårt IT-system, så kontaktar vi dig när det är dags för service. Systemet håller koll på din maskin och justerar serviceintervallet efter hur just din maskin används. Vid hård användning är det tätare intervaller, och vid lättare användning längre mellan servicetillfällena. Detta är inget fast abonnemang, utan vi fakturerar bara när vi faktiskt utför service, och alltid i efterskott. Helt utan bindningstider och dolda avgifter. På varje serviceuppdrag lämnar vi dessutom 3 månaders garanti.

Service till fast pris

Du behöver förstås inte ha ett serviceupplägg för att få service av oss. Vid service till fast pris hör du helt enkelt av dig till oss och berättar vad du behöver hjälp med, så berättar vi vad det kommer att kosta. Det enda som kan tillkomma är priset för eventuella reservdelar. Enkelt och tydligt. Och som alltid fakturerar vi inte förrän jobbet är utfört och lämnar 3 månaders garanti.

Vill du veta mer om våra serviceerbjudanden?

Tel: 08-98 20 20

Städ

När dina maskiner inte är i bruk kan vi på KMG förvara dem åt dig. Vi ser till att de blir servade, rekonditionerade och laddade, så de är i perfekt skick när det är dags att använda dem igen. Vi kan även smidigt ombesörja flytt och retur av din maskin.

Reparation

Har du en städmaskin från Wetrok eller TASKI? Bra, för dem kan vi allt om. Vi är auktoriserade servicepartners till båda dessa märken och eftersom vi har de flesta reservdelarna i vårt eget lager och i våra servicebilar så kan vi snabbt vara på plats för att lösa dina problem. Vi kan även serva städmaskiner av andra fabrikat, men till dessa måste vi beställa reservdelar. Hör av dig till oss, så berättar vi mer om hur vi kan hjälpa dig med din maskin.

Resande servicetekniker

Vi har egna resande servicetekniker baserade i Stockholm, Helsingborg, Fagersta och Göteborg, men servar hela landet genom ett nätverk av fristående verksamheter. Allt för att din maskin och din verksamhet ska fungera felfritt.

Garanti

Vi lämnar alltid 3 månaders garanti på utfört arbete och på de reservdelar vi bytt ut.

Felsökning

Genom att kontrollera vissa saker på din städmaskin innan du felanmäler, kan du ofta lösa problemet själv och undvika onödiga servicekostnader.

Reservdels- och tillbehörsförsäljning

Vi har alla reservdelar till TASKI och Wetrok städmaskiner. De flesta har vi dessutom i vårt eget lager för att kunna hjälpa dig så snabbt som möjligt och minimera ställtiden på din maskin. Hör av dig till oss så hjälper vi dig, eller klicka på länkarna nedan för att komma direkt till webbshoppen.

QR-koder

Varje maskin har en individuell QR-kod. När du skannar den får du fram all info om just din maskin och kan få hjälp att själv kunna lösa akuta problem. Förutom felsökningsinformation och servicetips, kan du via QR-koden även rapportera fel, begära flytt av maskin eller ange ny maskinplats.

Via QR-koden kan du:

  • Rapportera timtid/åtgång
  • Uppdatera maskinplats
  • Få hjälp med felsökning
  • Få tillgång till instruktionsbok/användarguide
  • Få underhålls- och skötselråd
  • Få personlig support
  • Göra felanmälan

Maskinens info, support och skötselråd:

Testa gärna QR-koden till vår demo-maskin.

Fleet Management

KMG Fleet Management är en unik IT-plattform som ger dig en samlad och lättillgänglig överblick över din maskinpark, så att du enkelt kan följa upp status och få bättre underlag för budgetering och beslut som effektiviserar verksamheten. 

I din kundportal i Fleet Management kan du i realtid överblicka kostnader, tid som maskinerna har gått, var de befinner sig och vad som är gjort på varje maskin vid servicen. Dessutom kan du skräddarsy ytterligare funktioner och rapporter efter just dina behov.

In-datan till Fleet Management kommer från KMG:s servicerapporter, samt från de rapporter ni rapporterat in via maskinens QR-kod. QR-koden skannas via mobilen och ger tillgång till enkla rapportformulär som går in i systemet. Det gör att du har möjlighet att se information för varje enskild maskin och arbetsställe och att få det summerat för hela din flotta.

Utöver rapportering in till Fleet Management, så erbjuder QR-koderna tydlig information och guider för varje maskin. Detta hjälper dig att själv utföra visst underhåll eller att lösa problem som kan uppstå, vilket gör att du själv kan undvika onödiga stopp och kostsamma reparationer.

Fleet Managements grundrapporter

  • Kostnadsrapporter för individuella maskiner och för hela maskinflottan
  • Kostnadsvarningar om någon maskins kostnad går över budget
  • Automatiska servicerapporter om maskinens status, vad som är gjort, var och när det gjordes och vad det kostade
  • Plats: Listor över var maskinerna befinner sig

Via QR-koden kan du:

  • Rapportera timtid/åtgång
  • Uppdatera maskinplats
  • Få hjälp med felsökning
  • Få tillgång till instruktionsbok/användarguide
  • Få underhålls- och skötselråd
  • Få personlig support
  • Göra felanmälan

Maskinhotell

När dina städmaskiner inte är i bruk kan vi KMG förvara dem åt dig. Vi ser till att de blir servade och rekonditionerade, så de är i perfekt skick när det är dags att använda dem igen.

Vi märker upp maskinen i vårt system så att du kan se exakt var den befinner sig när du loggar in på din sida hos oss. 

När du behöver din städmaskin meddelar du oss, så provkör vi den och gör den klart för upphämtning, utleverans eller frakt till den plats du önskar.

swingo-2100

Swingo 2100

Serienummer

17885

Maskinplats

Det stora huset

Adress

Demovägen 23

Postadress

123 45 Stockholm

Servicekontrakt

Ja

Timräknare

478

Avläst datum

20200608