Stockholm 08 98 20 20 Helsingborg 042 28 44 00

Service

Precis som bilar behöver även dessa maskiner service.

Du säkerställer maskinens funktion genom ett kontinuerligt förebyggande underhåll samt en bra serviceplan. Du behåller dessutom ett högre restvärde om servicen har skötts.

KMG har 11 egna tekniker, var av 4 lokalt i Helsingborg. Samtliga av våra servicetekniker har välutrustade bilar och gedigen utbildning på maskinerna.

Lite mer om service

Det är när du behöver maskinen som mest som ett problem ställer till det som värst. Vi gör givetvis allt vi kan för att ditt problem skall vara löst så snabbt som möjligt.

Genom att vid jämna mellanrum få din maskin servad av ett proffs så jobbar du aktivt för att hålla nere eventuella driftstörningar. Det är även viktigt att sköta det dagliga underhållet.

Det som du bör tänka på är att din maskin faktiskt är en produktionsapparat. Den producerar tid. D.v.s. när maskinen inte fungerar kostar det tid. Administrationen ökar och planeringen behöver förändras.

Våra lösningar anpassas efter dina behov för att säkerställa att du upplever ett värde i vår service.

Vi hanterar reparationer, service, support och reservdelar för städmaskiner av märket Taski och Wetrok samt färgsprutor av märket Wagner. Vi hjälper dig givetvis med service på samtliga maskinmärken.

Serviceavtal:

Vi kommer överens om ett, per maskin, satt serviceintervall. Innan varje besök kontaktar vi dig för att planera in när det passar dig bäst att vi kommer. Vi går igenom maskinens funktion. slitna delar byts och maskinen rengörs.

Givetvis provkör vi maskinen både innan och efter servicen. På så sätt får vi en känsla av hur maskinen fungerar när vi kommer samt säkerställer att allt är ok efter vår service.

Priset inkluderar arbete och resa. Reservdelarna vi byter på servicen tillkommer.

Vi lämnar alltid 3 månaders funktionsgaranti på vårt utförda arbete samt de delar som bytts vid servicen.

Vi tar endast betalt i efterskott, inga förskottsfakturor, bindningstider eller dolda kostnader.

Priset för serviceupplägget är något lägre än om du väljer ”service fast pris” då vi har en möjlighet att planera vårt arbeta bättre.

Service fast pris:

Du kontaktar oss när du vill ha service. Vi planerar in arbetet tillsammans med dig. Kostnaden för denna service inkluderar arbete och resa. De reservdelar vi byter tillkommer.

Akut reparation (ej service):

Skulle er maskin gå sönder ringer ni till oss. Vi hjälper er så fort vi kan och då våra servicebilar är välutrustade blir ofta felet avhjälpt på första besöket.

Övrigt att tänka på:

Maskinerna innehåller många rörliga delar, batterier och ett flöde av vätska och luft. Glöm inte bort dina batterier.

Batterierna som städmaskinstillverkarna ofta använder är s.k. underhållsfria, eller Litium-Jon batterier.

Med inbyggd laddare räcker det att du endast ”stoppa sladden i väggen” då maskinen inte används. De större åkbara maskinerna har laddaren externt. Vi erbjuder att bygga in dessa laddare om så önskas.

Det är viktigt att du sköter det dagliga underhållet. Efter varje användning bör du rengöra utsatta detaljer så som munstycken, filter etc. Glöm inte att använda rätt kem (eller motsvarande färg/spackel) för att förhindra att filter,  slangar o.d. sätter igen. Genom att sköta detta säkerställer du att maskinen fungerar som det skall.

Vår egna personal utför alla serviceavtalsbesök oavsett var maskinen är placerad uti landet.

Vill du veta mer om vår förmånliga service:

Ring gärna Daniel Grönberg på 08-98 36 30